måndag 30 mars 2009

Trönö by night

Jo det stämmer. Runt 12-draget inatt åker jag och pappa Durre ut för att försvara Trönödalen mot skurkar och banditer. Jag pratar naturligtvis om byavakten som varit i rullning ett antal år här. Pappa har åkt många gånger, men jag gör debut. Jag tror det kan bli rätt mysigt. Tillräckligt med fika är ett måste. Kan se mig själv sitta på nålar i bilen, speedad på koffein, krigsmålad och armerad till tänderna av diverse sprängmedel. Har suttit hela dagen och tillverkat molotovcocktails av gamla ölflaskor. Nej, jag ljuger. Eller? Jag låter det vara osagt. Ska gå ut och tanka pansarvolvon nu. Golf!

5 kommentarer:

Karlsson sa...

You go girl!

jansson sa...

Hur länge kör ni? Ger mig fan på att ni åker till nåt mysigt ställe och sätter er och fikar och lyssnar på nattradion.

Tompa sa...

Anders:

Som jag sa till bror min, det beror helt och hållet på brottsligheten på byn

Anonym sa...

Ja vad hände egentligen då?!

Anonym sa...

Vart tog dom vägen efter den där "låtsaspolis" turen i trönöbyn?!